Groepslessen

BBB

Door een efficiënte combinatie van cardio & doelgerichte spierversterkende oefeningen pakken we onze algemene uithouding & de 3 B's (Buik - Billen - Benen) aan.

Dynamische & statische oefeningen zorgen samen voor een versteviging van deze zones. Deze "Old-School-Les" is zowel geschikt voor beginners als gevorderden. Iedereen kan op elk moment met deze les starten.

  • Maandag: 19.00 uur & 20.00 uur
  • Donderdag: 19.00 uur
BBB

Spinning

SPINNING, een indoorcycling programma dat de ervaring van het fietsen naar de zaal (naar binnen) brengt. Spinning maakt je sterker, niet alleen fysiek maar ook mentaal. Elke les is een uitdaging, jezelf naar een limit duwen. SPINNING is intensief sporten waarbij er afgewisseld wordt op snelheid, kracht, zittend en staand. Kortom dé cardiovasculaire training met opzwepende muziek! Combinatie van zweet en fun. 

  • Maandag: 19.00 uur (vanaf 22/10) & 20.00 uur (vanaf 15/10)
  • Dinsdag: 20.00 uur
  • Woensdag: 20.00 uur 
  • Donderdag: 20.00 uur
  • Vrijdag: 20.00 uur (vanaf 5/10)
  • Zondag: 10.00 uur
Spinning

Kickfun

KickFun is plezier, samenwerken, lachen en uit je dak gaan! Je kunt al je negatieve energie en stress lekker botvieren op de Kickbag. De lessen hebben een hoog verslavingsgevaar, hebben we gemerkt. Je maakt boks- en traptechnieken op een Kickbag (een soort verplaatsbare bokszak). Je werkt veel samen en motiveert elkaar, er wordt echter op geen enkel moment met een sparringpartner gewerkt. Je wordt gemotiveerd door de lekkere muziek, maar je hoeft niet op het ritme van de muziek te werken als je dat niet wilt. Dit is een van de redenen dat er ook veel heren aan KickFun ® meedoen. Iedereen kan meedoen en op zijn of haar eigen niveau en tempo werken.

  • Donderdag: 20.00 uur
Kickfun
 

 

HiiT!

HiiT: High Intensity Interval Training

Verschillende oefeningen uitvoeren in intervallen met korte rustpauzes, let's HiiT it! Deze les biedt een breed gamma aan oefeningen vooral op lichaamsgewicht. Een optimale combinatie van: verstevigen van spieren, verbeteren algemene conditie, vetverbranding. Door de specifieke manier van trainen treedt er een verhoogd ‘afterburn’-effect op zodat je tot 24u na de training blijft vet verbranden! Wanneer je dus ’s avonds in de zetel hangt ben je nog lekker aan het verbranden!

Let’s HiiT it!

  • Woensdag: 19.00 uur
bence-boros-635160-unsplash.jpg

Zumba

Een op dans geïnspireerde fitnessles ontworpen door Alberto ‘Beto’ Perez, een danser & choreograaf uit Miami met Columbiaanse roots. Hij combineert danspassen van traditionele Cumbia, Salsa en Merengue met latin ritme.

Zumba is toegankelijk voor alle leeftijden met zijn gemakkelijk te volgen danspasjes. Zumba heeft van aerobics de afwisselend rustige en snelle bewegingen en het principe van weerstandsvermogen behouden om het maximum aantal calorieën te verbranden & de spiermassa te vergroten. En van latin-dansen heeft Zumba ® plezier, sensualiteit en de feestelijke kant ervan behouden.

Genieten en afvallen of afslanken op hetzelfde moment daar droomt toch iedereen van! Iedereen kan deelnemen aan het Zumba ® dansprogramma, van jong tot oud. Het zijn zeer eenvoudige danspasjes die u onmiddellijk beethebt tijdens het leuke salsa-ritme. Na een korte periode van enkele weken geniet u al van gewichtverlies en ziet u al een absoluut resultaat met Zumba.

Met Zumba Fitness merkt u niet dat u aan het sporten bent! Het is een groot dansfeest en u wordt automatisch meegetrokken in het ritme van de swingende latinmuziek.

  • Dinsdag: 20.30 uur
  • Woensdag: 20.00 uur (vanaf 19/9)
Zumba

Total Body Workout

Een functionele Total Body Work Out op basis van het eigen lichaamsgewicht. Het is ontworpen om zo snel mogelijk in topvorm te raken. Een mix van Body pump & insanity. Het principe is simpel: Onder de luide aanmoedigingen van Chadé heb je 60 min de tijd om herhaalde kracht- en cardio-oefeningen van nog geen minuut uit te voeren, en om tot het uiterste te gaan. Het gaat van ter plekke lopen en hoge sprongen maken en reeksen push-ups en sit-ups tot werken met barbell en dumbell . Als leraar lichamelijke opvoeding, alsook model, weet hij als geen ander hoe belangrijk een gezonde geest en een fit lichaam zijn. Het resultaat mag er wezen. Behalve een handdoek, water en genoeg ruimte om helemaal los te gaan, heb je niets nodig!

Ook voor ervaren sporters die een zware, maar sociale vorm van training zoeken is de Total Body Work Out dé oplossing. Het is niet erg om aan het begin van het programma af en toe je rust te moeten pakken. Zolang je maar tot het uiterste gaat, bloed zweet en tranen in de strijd gooit, kun je al snel meedoen met de groep! En wie het Total Body Work Out-programma van zestig dagen uitzit, wordt een radicale lichaamstransformatie beloofd.

  • Dinsdag: 19.30 uur
Total Body Workout

Core Stability

Leg je niet neer bij rugpijn of voorkom rugpijn ... Blijf dus actief. Core Stability is een groepsles voor iedereen met of zonder rugklachten. Opnieuw bewegen is de boodschap. Wij leren je hoe je kan sporten zonder rug belasting en hoe je je belastbaarheid kan verhogen.

Houdingscorrectie, verhogen van de stabiliteit van de (lage) rug, mobiliseren van de wervelzuil. Het zit allemaal omvat in deze speelse groepsles. Leg je niet neer bij rugpijn of voorkom rugpijn... Blijf dus actief!

Zin om een groepsles te volgen, ook al heb je angst voor je rug? Via Core Stability kan je wekelijks terug op een gezonde manier sporten... en ondanks of dankzij je rug te-RUG genieten van beweging.

  • Maandag: 18.00 uur
  • Woensdag: 18.00 uur
Te-rug

shutterstock_327441380.jpg

Bootcamp Challenge  

Je algemene fitheid verbeteren in open lucht , ongeacht leeftijd of niveau. Dat kan in onze nieuwe outdoor 'Bootcamp Challenge'. Met een combinatie van persoonlijke begeleiding en groepstraining kan ieder zijn doel bereiken, de coach past immers de oefeningen zo aan dat iedereen op zijn/haar niveau kan trainen.

Een uur lang werken we samen aan een goede fysieke én mentale gezondheid. Fit worden door actief bezig te zijn, daar staan we voor. 

Een beetje regen en wind zullen ons niet tegenhouden - it's only cold when you're standing still!

  • Zaterdag: 10.00 uur

 


Indoor Bootcamp

Zweet – sprint – ren en zwoeg… en kom tevree uit de les!

Traditioneel wordt bootcamp buiten gegeven.  Wij verwennen u met het beste kunstgras, stabiele omstandigheden en een perfecte ondergrond.  Met de juiste beats en een toptrainer,  geef je een uur lang het beste van jezelf.

Bootcamp is super intensief en focust op het verbeteren van je conditie, uithoudingsvermogen, snelheid, behendigheid, coördinatie en kracht. Dit wordt getraind doormiddel van intervaltrainingen, circuittraining, hardlopen en kracht- en uithoudingsoefeningen. Je maakt gebruik van je eigen lichaamsgewicht en trainingsmateriaal. Omdat je op verschillende manieren traint gebruik je bijna alle spieren in je lichaam. Een totale lichaamstraining dus!

  •  Woensdag: 20.00 uur

 

shutterstock_1042948930.jpg